Ak stojíte pred náročnou úlohou – sťahovaním kancelárskych priestorov – zrejme nie je vašou prioritou ušetriť pár drobných (aj keď určite aj to zohráva úlohu), ale najmä zvládnuť to v čo najkratšom čase tak, aby sa príliš nenarušil bežný chod prevádzky. Preto je dobré sťahovanie poriadne premyslieť. Po dostatočnej príprave ide všetko jednoduchšie.
Mnohí z nás majú panický strach už len keď sa vysloví slovíčko „sťahovanie“. Koluje zastaralý názor, že je lepšie vyhorieť, než sa presťahovať. A to sa netýka len domáceho sťahovania, ale aj sťahovania firemných priestorov. Dnes to už však aj vďaka šikovným pomocníkom nemusí byť taká pohroma. Pre mnohých kolegov môže byť sťahovanie do nových priestorov dokonca výborná príležitosť konečne si spraviť poriadok v zásuvkách a na pracovnom stole. Možno budete sami prekvapený, koľko nepotrebných vecí vám vo vašej kancelárii zaberá zbytočne miesto.
Baľte tak, aby ste to dokázali zdvihnúť
Nemáte až tak problém so samotným balením, skôr sa trápite nad otázkou, do čoho všetky tie veci zabaliť? Cenné dokumenty, štósy papierov a spisov, počítačovú techniku či vybavenie v kuchynke? Nič z toho by sa predsa za žiadnu cenu nemalo poškodiť. Preto je dobré používať čo najpevnejšie krabice alebo vrecia. Po uzavretí krabice je dobré ešte ju poistiť poriadnou vrstvou lepiacej pásky, aby sa počas prenosu a manipulovania nič nepoškodilo.
Náš tip: Aby krabica nebola príliš ťažká, je dobré kombinovať ťažšie a ľahšie veci. Sťahovacia firma vám totiž všetky veci doručí na nové miesto, ale potom s nimi už budete musieť manipulovať vy sami. Mali by ste ich preto ideálne dokázať zdvihnúť.
Pri označovaní buďte konkrétny
Tie zábery dobre poznáme z filmov. Holé biele steny a v nich až po strop množstvo krabíc, na ktorých sú popísané heslá ako „Knihy“, „CD-čka“ alebo iba skratky ako „MZ. Premýšľate však, ako všetky tie kartónové krabice počas napĺňania čo najlepšie pooznačovať? Tak, aby ste po presťahovaní do nových priestorov vedeli presne, čo kam a aj komu patrí? A to ideálne ešte predtým, ako krabicu otvoríte? Praktická rada teda znie: Buďte v popisoch na krabiciach konkrétnejší.
Náš tip: Napíšte si na krabice iba poradové číslo a k tomu si na samostatný papier vytvorte zoznam s číslami a vysvetlivkami, čo konkrétne sa pod daným číslom skrýva.
Aby sa nič nepoškodilo
Premýšľate, čo so všetkým firemným nábytkom, kopírkou, tlačiarňami, skenermi? Väčšina sťahovákov vám veľké kusy nábytku rozoberie a naspäť zloží, takže s týmto by ste starosť mať nemali.
Náš tip: Ak chcete mať pokoj na duši a byť si istí, že sa počas prevozu nepoškodí povrch týchto väčších súčastí kancelárie, je dobré dostatočne sa poistiť. Na ochranu slúžia šikovné a pevné ochranné fólie.