Free songs
Home / Úspech a podnikanie / Čo je brand a ako ho vybudovať
Čo je brand a ako ho vybudovať

Čo je brand a ako ho vybudovať

Veľa ľudí si myslí že brand (značka) je len logo danej firmy, ale to je veľký omyl. Brand je niečo oveľa viac. Brand je to, ako vašu firmu vidia a ako o nej hovoria ľudia. Nemusia to byť iba vaši zákazníci. Nemusíte byť majiteľom Volva, aby ste vedeli, že Volvo je bezpečné auto. Volvu trvalo dlhé roky presvedčiť ľudí o tom, že práve ich vozidlá sú najbezpečnejšie. Ale nešli na to cestou, že o tom hovorili – sme najbezpečnejšie auto, kúpte si nás. Išli na to cestou, že sa začali správať ako najbezpečnejšie auto – milióny do vývoja, nekonečné testovanie a ukážky z týchto testov, aby ľudia videli, že Volvo je naozaj bezpečné auto.

shutterstock_88492132

Čo je teda brand?

Najprv si zopakujeme, čo nie je brand – nie je to logo spoločnosti, nie je to ani to, čo o sebe hovorí firma. Je to vnútorný pocit, ktorý o danej značke majú ľudia, ktorí s ňou prichádzajú do styku. Aj preto je pre značky veľmi dôležité, aby medzi nimi a ľuďmi bol vybudovaný vzťah dôvery. Preto nestačí vypustiť von reklamu, ktorá bude hovoriť, že vyrábate najrýchlejšie auto, pričom vaše vozidlá môžu ísť najrýchlejšie 200 km/h. Nikto vám nebude veriť, buď ich skutočne začnete vyrábať a zosadíte Lamborghini či Bugatti z trónu, alebo si musíte nájsť iné miesto, ktoré zaujmete.

Už na začiatku si nájdite oblasť, ktorú chcete obsadiť

Už na začiatku by ste mali vedieť, ako sa budete profilovať. Myslite však na to, že iba jeden môže byť najlacnejší, najkvalitnejší či najobľúbenejší. Ak o sebe začnete tvrdiť, že práve vy ste najlacnejší, ale vaše ceny budú hovoriť inou rečou, stratíte dôveru. Preto, ak si s tým neviete dať rady, poraďte sa s odborníkmi, akou cestou brandingu sa vydať. Tiež je dobré, ak sa jej budete držať aj v budúcnosti. Prečo? Pretože rebranding stojí neuveriteľne veľa síl a peňazí. Lidl by o tom vedel rozprávať, ten sa dlhé roky profiloval a správal ako najlacnejší a ľudia si ho tak zapamätali. Potom sa však rozhodli rebrandovať a ísť cestou kvality a čerstvosti. Trvalo to dlhé roky, vyradiť stovky starých produktov, stálo to milióny eur a nekonečné množstvo reklám, aby ľudia Lidl začali vnímať ako obchod, kde kúpia kvalitný a čerstvý tovar.

Scroll To Top