V USA je americký futbal športom číslo jeden. Šport, ktorý nie je len o nasadení, sile, rýchlosti, ale hlavne o správnej taktike, tímovom duchu a hodinách tvrdých tréningov. Aj preto, ak ste videli čo i len minútu zápas z Národnej futbalovej ligy v Amerike, zachytili ste, že drvivá väčšina hráčov má na sebe výnimočné oblečenie Under Armour. Je to značka, ktorá má za sebou neobyčajný príbeh, značka, ktorej majiteľ začínal u svojej babičky v pivnici a dopracoval to až na vrchol – medzi americkými futbalistami len ťažko nájdete populárnejšiu značku. Ako to celé začalo?
Keď sú mokré trička spúšťačom nápadu
Všetko to začalo v roku 1995, keď kapitán futbalového tímu na Marylandskej univerzite, Kevin Plank, nadával, že bavlnené tričko je počas zápas príliš ťažké. Lebo nasiakne potom či dažďom a kto to má na sebe potom nosiť? Navyše na tele ešte studení a nie je vôbec pohodlné. Kevinovi to nedalo a začal hľadať spôsob, ako vyrobiť niečo lepšie. Po škole vyrobil prvé Under Armour tričko, ktoré dal na skúšku svojím bývalým spoluhráčom, vtedy už hráčom v Národnej futbalovej lige. A na základe ich feedbacku tričko ešte zdokonalil, vybrakoval svoje kreditné karty za 40 tisíc dolárov založil spoločnosť Under Armour u svojej babičky v pivnici.
Značka sa rýchlo stala populárnou
Kevinove tričká boli presne také, aké ich chceli futbalisti – ľahké, neboli mokré, ani keď sa hráči potili a telo udržiavali v príjemnom teple. Za to mohli mikrovlákna, ktoré Kevin použil. Netrvalo dlho a zrazu mal tričko Under Armour na sebe takmer každý v NFL. A dnes? Dnes spoločnosť patrí medzi najúspešnejšie športové značky v USA, Under Armour vyrába obuv, rukavice, kopačky, ale aj športové podprsenky. Akurát ste dočítali príbeh, ktorému právom patrí prívlastok pravý americký sen.