Spomínate si ešte na časy, kedy sa prezentovalo len pomocou klasickej tabule, kam profesori či firmy na prezentáciách písali poznámky a oporné body? Alebo na doby, keď jedinou pomôckou boli flipcharty a tým to končilo? Dnes už sú tieto časy za nami, žijeme v 21.storočí, ktoré prináša úplne iné nároky a hlavne možnosti. Multimédiá dnes výrazne ovplyvňujú nás všetkých, pričom výnimkou nie sú ani prezentácie v školách, alebo prezentácie produktov a služieb. Dámy a páni, zoznámte sa s úplne novými typmi prezentácií!
Zapamätateľný marketing
Skúste si vyjsť dnes von alebo sa previezť v autobuse a počítajte, koľko reklám okolo seba uvidíte. V Bratislave ide o počty siahajúce k trom cifrám, pokiaľ cestujete viac než polhodinu. Vidíme bilboardy, televízne spoty, či rozhlasové reklamy a všetko sa nám to zlieva. O to je cennejšia osobná prezentácia svojho produktu alebo služby, keď prítomnému publiku veľmi jasne vysvetlíme, čo im vlastne ponúkame. Je tam možnosť interakcie, otázok, diskusie, jednoducho niečo úplne iné, než klasický reklamný spot. Pokiaľ chcete robiť marketing inak, a lepšie ako ostatní, tak odporúčame práve túto unikátnu formu. Uznávame, že je možno drahšia a náročnejšia na prípravu, výsledky však jednoznačne prináša, a to rozhoduje.
Ako urobiť úspešnú prezentáciu?
Čo všetko treba na prezentáciu? Ako prvé vám možno napadnú veci ako pripravený prejav, prezentácia v PowerPointe, prezentačný TV stojan, nejaké papiere, prípadne perá a fixky. Jednoducho typické kancelárske a prezentačné produkty. A máte pravdu, vymenované časti sú naozaj základnou zložkou prezentácií pre publikum. Aj prezentácií je však už dnes pomerne dosť, snaží sa o ne mnoho firiem a tak by bolo fajn nejako zaujať a odlíšiť sa od ostatných. A ako to dosiahnete? Poskytneme vám niekoľko základných rád a informácií.
Menej je niekedy viac
Chybou mnohých prezentujúcich je samotný výzor a príprava prezentácie. Milióny dlhých odsekov, veľké obrázky, množstvo textu a informácií naraz – to sa nikomu nechce ani čítať, nieto potom ešte kupovať inzerovaný produkt! Preto zvoľte pravidlo ,,menej je viac,“ – dajte do prezentácie len nutné minimum a ostatné radšej povedzte. Bude to mať väčší efekt, účastníci budú môcť nad vecami uvažovať a následne diskutovať. Čiže určite dbajte na to, aby bola pozornosť hlavne na vás, a nie na monitore. Na druhej strane však túto technickú stránku určite netreba zanedbávať!
Kvalitné monitory a stojany
Účastníci prezentácie si z nej určite vytvoria nejaký dojem a zážitok, ktorý si potom odnesú a budú na jeho základe konať. Čiže ak bude prezentácia naozaj dobrá a nezabudnuteľná, tak môžete očakávať konverziu, čiže účastník prezentácie vykoná nákup. Práve to by malo byť vaším cieľom, aby prezentácia motivovala účastníkov k nákupu vašich produktov, a aby ste na tom práve vy v konečnom dôsledku zarobili. K tomu však treba niečo spraviť, nie je to len tak, že ľudia prídu a kúpia. Okrem spomínanej pútavej prezentácie je veľmi dôležité aj technické zabezpečenie. Pokiaľ teda napríklad využívate pri prezentácii televízny stojan, tak si dajte záležať na jeho technickom stave a kvalite. Nikdy nedopusťte to, že by bol stojan zanedbaný, ošumelý, jednoducho dbajte na to, aby bol nový, kvalitný a v dobrom stave. To isté platí pre monitor, ktorý na ňom bude postavený – nikto by nechcel pozerať na starý a zaprášený monitor s neviditeľnou obrazovkou. Možno si hovoríte – sú to detaily. Áno sú, ale nerozhodujú práve detaily o úspechu, respektíve neúspechu?
Kvalitná prezentácia – mix obsahu a techniky
Už teda vieme, čo je pre kvalitnú prezentáciu potrebné. Jednak dobrý obsah a jeho vyjadrenie pred publikom, a spolu s tým aj kvalitné technické zabezpečenie. To znovu zdôrazňujeme – nezanedbávajte techniku, nakoľko je naozaj dôležitá a pre úspech aj nevyhnutná. Teraz si o tej technike povieme niečo viac, aby ste vedeli, kde si tieto kvalitné produkty pre prezentácie a podujatia zakúpiť.
Stojany na monitory
Pri premietaní prezentácie či videa máte v podstate dve možnosti – buď zapojiť počítač na klasický projektor a premietať na stenu, alebo využiť stojan s monitorom, z ktorého bude viesť kábel do počítača. My sa vám pokúsime zdôvodniť, prečo je ten druhý spôsob lepší. Pri premietaní na projektor hrozia nepredvídané technické problémy, často môže spojenie vypadnúť a to je potom veľký problém. Takisto kvalita obrazu na projektore nie je taká dobrá, ako na monitore. Monitor je navyše omnoho flexibilnejší – napríklad kvalitný LCD stojan na propagáciu môžete na kolieskach pohodlne presunúť z jedného miesta na druhé bez väčšej vynaloženej námahy. Môžete teda účastníkom obraz priblížiť, jednoducho máte väčšie možnosti interakcie. Preto v tomto porovnaní preferujeme flexibilnejšie stojany na monitory.
Kvalitné monitory a stojany
Je len málo predajcov, ktorí na Slovensku ponúkajú skutočne vysokú kvalitu za prijateľnú cenu. Medzi túto úzku skupinu najlepších firiem patrí spoločnosť Fiber Mounts s.r.o., ponúkajúca kvalitné príslušenstvo na prezentácie a verejné prednášky. Na internetovej stránke www.drziakyastoliky.eu nájdete v e-shope množstvo kvalitných TV monitorov (LCD, plazma), stojanov a držiakov na monitory alebo projektory. Jednoducho, ponuka je naozaj široká. Táto firma pôsobí v tomto odbore už od roku 2008, využíva teda aj bohaté sedemročné skúsenosti. Čo je však dôležité, je to autorizovaný distribútor a predajca, aj v prípade nečakanej reklamácie teda neobídete naprázdno a problém sa určite vyrieši k spokojnosti oboch zúčastnených strán. Čo povedať k produktom od Fiber Mounts? Podľa zákazníkov je ich spoločným menovateľom špičková vysoká kvalita, ľahká inštalácia, nízke ceny, nádherný dizajn a úžasná záruka až 5 rokov! Pri zakúpení produktu z tohto obchodu sa vám teda nestane, že by ste v prípade poruchy vyšli po roku či dvoch naprázdno a všetko by ste si museli platiť. Tu vám záruka platí až 5 rokov! Všetok tovar sa nachádza v sklade, čiže v prípade objednávky sa k vám dostane do pár dní. A aby tých výhod nebolo málo, tak je tu ešte jedna pre platcov DPH. Tí si môžu pri nákupe od tejto spoločnosti uplatniť odpočet DPH, čo určite poteší ich peňaženky, keďže dokonca ušetria!
Ako si vybrať?
Výber monitora, stojana, či držiaka, to je veľmi vážne rozhodnutie, ktorému určite prináleží čas na zamyslenie sa. Nejde o malú investíciu, naopak, sú to pomerne výrazné investované finančné prostriedky a preto si treba naozaj dobre zvážiť, akým spôsobom ich vynaložíte. Ako prvé vám odporúčame si jasne určiť, aké stojany alebo monitory budete vlastne potrebovať. Pokiaľ robíte prezentácie pre menší počet ľudí a nemáte také vysoké ciele, tak potom nemá zmysel zakupovať si drakonický monitor a ešte väčší stojan. Vtedy radšej kúpte menšie, ale úspornejšie. Ak ale robíte väčšie podujatia, tak vám určite odporúčame zainvestovať . V tom prípade už je totiž veľmi dôležitá aj veľkosť týchto zobrazovacích zariadení.
Dôležité je aj poradenstvo
Je rozdiel, či nakupujete tovar od skutočných odborníkov, alebo len náhodných predajcov, ktorí s tým nemajú toľko skúseností a môžu sa dopustiť chýb. Fiber Mounts s.r.o. sa tejto oblasti venujú od roku 2008 a za ten čas získali toľko skúseností, že poskytujú aj odborné poradenstvo. Tak napríklad – vedeli ste, čo je to VESA norma? Je to označenie rozostupov dier so závitom na zadnej strane televízora, ktoré slúžia na pripevnenie televízie na držiak, stojan, alebo na televízny stolík so stojanom. VESA norma predstavuje štandard, uplatňovaný ako výrobcami televízorov, tak aj producentmi stojanov či držiakov. Pokiaľ neviete zistiť VESA normu na vašom televízore, pokojne kontaktujte Fiber Mounts, alebo si kliknite na ich webovú stránku. Podrobný grafický návod vám určite pomôže zistiť, aká je u vás VESA norma a aký stojan, resp. držiak budete potrebovať.
Prečo nakupovať na internete
Doteraz bolo v móde viac nakupovanie týchto produktov v klasických kamenných obchodoch. Predsa len, ľudia chceli monitor, stojan, či držiak priamo vidieť, ľudovo povedané ,,ohmatať si,“ aby sa potom rozhodli o kúpe. V súčasnosti sa však veľmi výrazne a dravo rozvinuli internetové obchody, ako aj e-shop www.drziakyastoliky.eu. Hlavným argumentom v prospech nákupov na internete je ušetrenie financií. Internetové obchody v dôsledku toho, že neprevádzkujú predajne a majú nižšie náklady, držia nižšie aj ceny. Vy si môžete stojany či držiaky podrobne prezrieť na uvedenej stránke, kde sú okrem technických špecifikácií aj fotografie týchto produktov. Preto vám určite odporúčame zakupovať monitory či stojany na internete, určite tak ušetríte cenné finančné prostriedky! Veríme, že si dokážete vybrať z bohatej ponuky produktov umiestnenej na uvedenej webovej stránke. Zároveň vám držíme palce vo vašom podnikaní a osobných prezentáciách, aby ste tak dokázali zaujať publikum a dosiahnuť svoje ciele. Veríme, že vám k tomu pomôžu aj kvalitné monitory, držiaky či stojany – vtedy totiž uvidíte, že vaša prvotná investícia sa vám naozaj vrátila k plnej spokojnosti späť!