Riadiac sa zdravým sedliackym rozumom vychádza nám, že čím drahšie produkty alebo služby sú, tým bude ich kvalita vyššia. Samozrejme v určitých prípadoch to určite pravda je. Tým, ktorí ceny určujú však nemôže chýbať súdnosť a čestnosť, a musia mať dobrý odhad na to, akú hodnotu ich služba alebo produkt má.
Napríklad niekto, kto sa zaoberá počítačmi a jeho denný chlieb je vývoj software sa asi ťažko bude orientovať v cenách služieb, ktoré poskytuje zubár a zasa naopak. V dnešnom svete je už väčšina odvetví tak rozvinutá, že sa skladá z rôznych detailoch do ktorých, aby ste videli a vyznali sa v nich musíte byť v danom obore odborníkom. Bez toho je veľmi ťažko poznať reálnu hodnotu za danú službu alebo produkt. Preto záleží na súdnosti a čestnosti daných ľudí, ktorí cenu za svoje služby určujú. Samozrejme, je možné, že niekto kvalitní sa podcení a preto, aby ste aj vy mali nejakých zákazníkov, je možné, že budete svoje služby alebo produkty ponúkať za ceny, za ktoré by ste ich podľa svojho odhadu neponúkali a budete predávať takzvane „pod cenu“. Určite však môže nastať aj opačná situácia a to taká, že budete mať možnosť predávať svoje služby alebo produkty drahšie, a to len „vďaka“ tomu, že zákazníkmi overená konkurencia, predáva svoje služby alebo produkty oveľa drahšie a preto vy budete spokojní aj s nižšími ako má konkurencia, pretože plány vašich cien boli na nižšie sumy. Ak budete ešte kvalitnejší ako on, čo chvíľa budete mať viacej zákazníkov a preto nebude platiť zdravá logika „čím vyššia cena, tým lepšia kvalita.“ Pretože vždy záleží na tom, kto tú cenu určuje. Všetko sa prispôsobuje trhu, dopytu a konkurencii a preto sa z pohľadu zákazníka pri hľadaní kvalitných služieb a produktov neoplatí pozerať na ceny, ale skôr na recenzie a najlepšie na osobné skúsenosti vašich známych a priateľov.